Mindful eller Mind full, det är frågan?

Eftersom vi har gått in i den solfattiga och D-vitaminfattiga perioden av året så vill jag börja med att ge er en solblomma. Sedan vill jag dela med mig av några lätta mindfulnessövningar som jag själv återkommer till när jag känner stressen komma och det är svårt att få ordning på tankarna.

När jag blir stressad kan jag inte tänka klart och logiskt. Jag glömmer saker och hittar inte orden. Därför försöker jag få in mindfulness träning i vardagen. Enkla saker som att bara stanna upp, sätta mig ner, andas och känna fotsulorna mot golvet eller fotstöden, rumpan mot stolsitsen och ryggen mot ryggstödet. Efter ett par minuter känns det bättre.

När jag är ute kan jag stanna upp, känna vinden i håret, följa ett andetag hela vägen in och hela vägen ut och fundera på var jag känner andetaget mest. Är det i näsborrarna, i bröstkorgen eller i magen nedanför naveln.

Nu är årstiden här där vi kan följa en snöflinga som sakta dalar ner. Eller vi kan sätta näsan i vädret och bara känna efter  hur det känns när en snöflinga landar i ansiktet.

Se vad du upptäcker!

Det här är ditt andra verktyg i din nya självhjälpsverktygslåda.

 

 "Vart du än går, oavsett väder, ta alltid med dig ditt eget solsken."

Anthony J.D´Angelo


Sat Nam
Anette

 

 

SE1612564538

Skrivet av: Anette Hansson

Fritid

Anette Hansson

Jag kommer ifrån Sverige och bor strax utanför Stockholm. Min MS-diagnos fick jag 2005, men mitt första skov hade jag redan 1993. Efter många år i luften som flygvärdinna på SAS var jag tvungen att landa på grund av min MS-diagnos, men jag landade i yogans underbara värld.